Türkiye dev pazara iddialı giriyor!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın katılımıyla dün düzenlenen “8. Türk Tıp Dünyası Kurultayı ve Tıp Tarihine/Ortak Geçmişe Vefa Ödül Töreni’nde” birinci kere açıklanan “HealthTürkiye” çatı markasına ait ayrıntılar muhakkak oldu.

TÜM DÜNYAYA TANITILACAK

AA muhabirinin edindiği bilgilere nazaran, Türkiye Yüzyılı vizyonu kapsamında, Sağlık Bakanlığı iş birliğinde Uluslararası Sıhhat Hizmetleri Anonim Şirketince (USHAŞ) hayata geçirilen “HealthTürkiye” markası ile milletlerarası sıhhat hizmetleri, tüm dünyaya tanıtılacak.

“Heart of Health” (Sağlığın Kalbi) sloganının da yer aldığı marka, sıhhat turizmine yönelik memleketler arası tüm tanıtım çalışmalarında, reklam faaliyetlerinde ön plana çıkarılacak. “HealthTürkiye” çatı markası altında yürütülecek çalışmalarla, Türkiye’nin sıhhat turizmi alanında merkez ülke pozisyonuna getirilmesi, yaklaşık 100 milyar dolar seviyesindeki sıhhat turizmi pazarından hak ettiği hissesi alması hedefleniyor.

“HEALTHTÜRKİYE” WEB PORTALI İLE 4 LİSANDA TANITIM

Bu kapsamda “www.healthturkiye.com” isimli bir web portalı da oluşturuldu.

Türkiye’nin sıhhat turizmi kapsamında hastalara sunduğu hizmet ve imkanların, İngilizce, Fransızca, Rusça ve Arapça lisanlarında anlatıldığı portalda, ülkenin dört bir yanındaki teşhis, tedavi ve rehabilitasyon imkanları hakkında bilgi veriliyor.

HASTALAR TÜM TEDAVİ SÜREÇLERİNİ PLANLAYIP, FİYAT KARŞILAŞTIRMASI YAPABİLECEK

Portalda yer alan “Tedavinizi planlayın” isimli kısımdan şahıslar, uçuş planlamasından almak istediği sıhhat hizmetine, hastane ve doktor süreçlerine kadar tüm ayrıntıları planlayıp fiyat karşılaştırması da yapabiliyor.

Kültür ve Turizm Bakanlığının “Go Türkiye” uygulaması ile entegre edilen portal üzerinden 6 lisanda, 7 gün 24 saat hizmet veren memleketler arası hasta davet merkezine ulaşılabiliyor.

“Sağlığın kalbi” bildirisinin verildiği portalda, hastalara yönelik memnuniyet anketleri de yer alıyor.

TÜRKİYE’NİN SIHHAT TURİZM GELİRİ 1 MİLYAR DOLARIN ÜZERİNE ÇIKTI

Türkiye, alternatif turizm trendi olarak ön plana çıkan “sağlık turizmi” konusunda dünyada kıymetli aktörlerden biri haline gelmiş durumda. TÜİK bilgilerine nazaran, sıhhat turizmi kapsamında ülkeyi yılda yaklaşık 1 milyon kişi ziyaret ederken, bu alandan elde edilen gelir de 1 milyar doların üzerine çıktı.

Güçlü sıhhat altyapısı ile son 5 yılda yaklaşık 60 bin organ ve doku nakli, 500 bin mikro cerrahi süreç, 200 bin tüp bebek süreci, 3 milyona yakın kalp ve damar ameliyatı üzere birçok kıymetli operasyonun muvaffakiyetle gerçekleştirilmesi, Türkiye’nin bu alandaki muvaffakiyetinin en değerli göstergelerinden biri kabul ediliyor.

Türkiye’nin sıhhatteki teknolojik altyapısı ve nitelikli sıhhat çalışanının yanı sıra iklimi, tarihi, tabiatı, termal kaynakları ve dünyada en çok noktaya uçuş yapan THY’nin sunduğu ulaşım kolaylığı da sıhhat turizminde ön plana çıkmasını sağlıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir