Türkiye, Avrupa’nın önde gelen dokumacılık fuarlarından Texworld Paris’e İTO önderliğinde 122 şirketle katıldı. Fuar, 29 bin alıcı ve profesyoneli ağırlıyor.
Türkiye’nin salgın süreci ve sonrasında Çin’e alternatif bir üretim merkezi olarak öne çıktığını belirten İTO Lideri Şekib Avdagiç, “Türkiye’nin rekabet üstünlüğünü koruyabileceği en kıymetli ihracat kısımlarından biri dokuma. Türkiye, Texworld Paris’te salgın sürecinde tüm dünyanın da dikkatini çeken üretim merkezi potansiyelini, rekabet gücünün yüksek olduğu dokumacılıkta bir sefer daha gözler önüne seriyor. Texworld’ü, Türkiye’nin kaliteli ve etraf dostu eserleri ile farkını ortaya koyması için fırsat olarak görüyoruz” diye konuştu.
Sektöre ait bilgileri paylaşan Avdagiç, Türkiye’nin dokuma ve ham husus ihracatının geçen yıl 16 milyar dolara ulaştığının altını çizdi. Avdagiç, “Tekstil ihracatının yaklaşık yüzde 40’ını, yani yarıya yakınını 27 Avrupa Birliği ülkesine yapıyoruz. Avrupa’da en kıymetli ihracat pazarımız ise İtalya. Bu ülkeyi Almanya, ABD, İspanya ve İngiltere takip ediyor. Geçtiğimiz yıl dokumacılıkta ihracat artışına baktığımızda ise İran, Fas ve İspanya’nın öne çıktığını görüyoruz” açıklamasını yaptı. Dokumacılıkta 1,3 milyona yakın kişi çalışıyor.
Texworld’e Türkiye’deki sarsıntının hüznü çöktü. İTO tertibiyle fuara katılan Kahramanmaraş merkezli firmalarının yöneticileri ivedilikle Türkiye’ye döndü. Kahramamaraş firmalarından İskur, Elif İplik ve Torteks’in fuardaki yetkilileri birinci zelzeleden ziyan görmezken, ikinci sarsıntıyla birlikte tekrar Türkiye ile irtibat kurmaya çalıştılar. İTO Lideri Şekib Avdagiç ise İstanbul Valiliği ile birlikte yapılan çalışmayla yardımda zelzele olmayan vilayetlerle olanların eşleştirildiğini söyledi.