Atıktan 4 fırça ile sanata: Toplumdan yansımalar portre sergisi

Ege Vural Hükümdar

“Resim çizebilmek için kıymetli ekipmanlara muhtaçlık yok”

Bu süreçte kullandığı bütün ekipmanları atık materyallerden elde eden Görmez, kartona sarılmış bir naylon kesiminin hayatına sanatla devam edebilmesinin değerli oluşunun altını çizdi. İmkân buldukça yapıtlarını sergileyen Görmez, aklındakileri sadece 4 fırça, fırçalarını batırdığı su dolu minik bir kavanoz ve kağıdını tutturmak için şövale olarak kullandığı bir tahta ile resmediyor. Görmez, Ankara Metro’sundaki stantlarında olduğu üzere birden fazla vakit etrafından geçen insanlardan aklında kalanları resmediyor.

“Malzeme üzere özel bir atölyeye de gerek yok: bazen metro köşesi, bazen okul bahçesi, bazen bir parkta bankta”

Resim yapabilmenin seçkin bir zevk olduğu algısına karşı, yaptığı yapıtların ispat olduğunu belirten Görmez, çizimlerini atölyede yapmadığını belirtti. Görmez, kağıdını tutturabildiği ve boyalarını sürebildiği her yerde çizim yaparak özel bir atölyeye muhtaçlığının olmadığını söz etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir