Ankara – Kırıkkale – Yozgat – Sivas kontaklı Yüksek Süratli Tren (YHT) sınırı güzergahında yer alan Yozgat’taki son garın açılışına yönelik çalışmalara sürat verildi. Açılışı tekraren ertelenmesinin akabinde en son geçen yıl 26 Nisan’da yapılan güzergahta etraf düzenlemesi kademesine geçildi.
Açılışı 8 defa ertelendikten sonra geçen yıl 26 Nisan’da açılışı yapılan Ankara- Kırıkkale- Yozgat- Sivas ilişkili Yüksek Süratli Tren (YHT) sınırı güzergahında yer alan Yozgat’taki son garın açılışına yönelik çalışmalara sürat verildi. Yozgat merkezden sonra bu yıl mart ayında açılan Sorgun ve Akdağmadeni ilçelerindeki garlardan sonra Yerköy ilçesindeki istasyon garında açılışa yönelik etraf düzenleme çalışmalarına başlanıldı.
Ankara – Tiflis irtibatlı İpekyolu YHT projesinin birinci etabını oluşturan ve toplam uzunluğu 405 kilometre olan Ankara- Kırıkkale- Yozgat-Sivas yüksek süratli demiryolu çizgisinin 293 kilometrelik Yozgat- Sivas etabının üretimine Şubat 2009’da başlandı. Balışeyh-Yozgat-Sivas kesitinde test sürüşleri evvelki yıl yapıldı. Açılışı 8 sefer ertelenen çizginin açılışı ise geçen yıl genel seçimler öncesinde gerçekleştirildi. Ankara-Sivas YHT çizgisine hizmet verecek Yozgat merkez istasyon garından sonra Sorgun ve Akdağmadeni ilçelerindeki YHT garları da bu yıl Mart ayında açıldı. Sınır güzergâhında yer alan Yozgat’ta dördüncü istasyon garı Yerköy ilçesinde bulunuyor. Yerköy ilçesi Akpınar Köyü mevkiinde yer alan YHT Garı, ilçe merkezinin 5 kilometre kuzeyinde yer alıyor. Gar istasyonu, Ankara-Sivas YHT yolcuları ile birlikte inşaatı devam eden Yerköy-Kayseri yüksek standartlı demiryolunun da başlangıç noktası olarak hizmet verecek. İstasyonun, etraf düzenleme çalışmaları tamamlandıktan sonra resmî açılışının en geç önümüzdeki ay içerisinde yapılacağı kaydedildi.
Yerköy-Kayseri yüksek standartlı demir yolu hattı
Yerköy YHT Garı açılış için hazırlanırken, Yerköy- Kayseri yüksek standartlı demiryolu sınırı ile ilgili inşaat çalışmaları da devam ediyor. Üretimi devam eden Yerköy-Kayseri YHT Projesi ile saatte 250 kilometre süratle, 142 kilometrelik çift sınır uzunluğunda, elektrikli ve sinyalli yük ve yolcu taşımaya yönelik planlandı. Çizginin devreye girmesiyle Yerköy-Kayseri mevcut konvansiyonel demiryolu ile 3 buçuk saatte sağlanan ulaşım 1 saatin altına, Ankara – Kayseri ortası mevcut konvansiyonel demiryolu ile 7 saatte sağlanan ulaşım mühleti 2 saate, İstanbul- Kayseri ortası ise 5 saat 15 dakikaya düşecek. Proje kapsamında Yerköy- Kayseri ortasında demiryolu üzerinde yer alam dağlar delinerek, tünel imali çalışmaları gerçekleştiriliyor. (ANKA)